luni, 26 mai 2008

The Great Debaters - recenzie



The Great Debaters


Un film cutremurator regizat de Denzel Washington, dublu castigator al premiului Oscar pentru “Cel mai bun actor in rol principal” (Training Day – 2001) si “Cel mai bun actor in rol secundar” (Glory – 1989), produs de asemenea de Denzel Washington in colaborare cu Oprah Winfrey, Joe Roth, Todd Black si Kate Forte.

Printre actorii care se regasesc in acest film se numara fostul laureat al premiului Oscar , Forest Whitaker (The Last King of Scotland – 2006), Denzel Whitaker (nu are nicio legatura cu Forest :D), Kimberly Elise, John Heard, Nate Parker si Jurnee Smollett.

Denzel se pare ca se identifica cu personalitati din istorie. Dupa ce i-a interpretat pe Reuben Carter in The Hurricane (1999), Malcolm X in filmul cu acelasi nume (1992), Herman Boone in Remember the Titans (2000), Frank Lucas in American Gangster (2007), Steve Biko in Cry Freedom(1987), acum revine pe marele ecrane interpretandu-l pe cunoscutul poet Melvin Tolson in The Great Debaters.

Pelicula spune povestea adevarata a lui Melvin B. Tolson, un profesor al colegiului Wiley din Texas .In 1935, el i-a inspirat pe studentii sai sa formeze prima echipa de dezbateri a scolii, ce a ajuns sa concureze cu Harvard in finala nationala a campionatului de dezbateri. Se prezinta situatia reala a negrilor in State in vremea aceea precum si diferentele rasiale pe care acestia le indurau. Filmul spune de asemenea si povestea reala a scriitorului Dr. James Farner Sr. si a fiului acestuia James Farner Jr., fondator al Congresului pentru Egalitate Rasiala si liderul miscarii pentru libertate sociala din America.

Un film ce merita vazut, cu o distributie de exceptie si un scenariu de nota 10, care din pacate a fost lansat prea tarziu pentru a fi introdus in preselectiile pentru nominalizarile la Premiile Oscar ce au avut loc luna trecuta.

Sugestii de filme cu caracter biograpic, istorice sau filme care merg pe aceleasi idei (libertate rasiala, egalitatea tuturor raselor etc.) : Amazing Grace, Amistad, Glory & Honor, Ghandi, Malcolm X, Schindler's List, Freedom Writers, Remember the Titans, Crash, Rosenstrasse, Hotel Rwanda.





Marian Crisan continua traditia



Aflat la prima sa participare, regizorul Marian Crişan a câştigat premiul Palme D'or la secţiunea de scurtmetraje la cea de-a 61-a ediţie a Festivalului de film de la Cannes, cu producţia "Megatron".

Filmul spune povestea unui băieţel, care trăieşte numai cu mama sa într-un sat nu departe de Bucureşti. În ziua în care care împlineşte 8 ani, cei doi merg la un fast-food, în capitală. Aflat în oraş, Maxim va face tot posibilul să îşi găsească tatăl.

Scurtmetrajul are doar două personaje, Maxim Trinu, băieţelul de 8 ani şi mama, interpretată de Gabriela Crişu.


Acesta este al treilea Palme d’Or pentru scurtmetraj obţinut de filmul românesc, după "Scurtă istorie" de Ion Popescu Gopo şi "Trafic" de Cătălin Mitulescu.

sursa imagine : mediafax

Marcile de bere si promovarea


Investitiile nete in publicitate ale primilor cinci advertiseri din categoria “bere” s-au ridicat, in 2007, la peste 20 milioane de euro, potrivit clasamentului intocmit de NewsIn AdRating.

La sfarsitul anului trecut, Heineken Romania a renuntat la colaborarea cu agentia Grey Romania pe conturile Heineken si Golden Brau, iar din ianuarie 2008, compania lucreaza cu echipa McCann Erickson. Pentru anul in curs, Heineken si-a bugetat investitii de peste 50 milioane de euro, in marirea capacitatii fabricilor de bere, in lansarea de noi ambalaje, in mijloace fixe si in strategii de marketing, potrivit oficialilor companiei. In 2007, compania a cheltuit peste 6,1 mil. euro pentru promovare, cea mai mare parte a investitiei nete fiind directionata catre TV (5,6 milioane de euro).

Ursus Breweries, a carui investitie neta in promovare se ridica, in 2007, la aproape cinci mil.euro, a platit pentru publicitatea pe TV circa 4,2 mil. euro. InBev, situata pe cel de-al treilea loc in clasamentul advertiserilor din categoria “bere”, dupa investitiile totale nete estimate (4,7 milioane de euro), a rulat in 2007 zece campanii de publicitate pentru marcile sale. Cea mai mare parte a bugetului de promovare a mers catre TV (4,2 mil. euro).

Investitia European Drinks&European Food pe promovarea Burger, marca de bere din portofoliul companiei, se ridica la 1,7 mil. euro, in timp ce United Romanian Breweries Bere Prod a investit in promovare, in aceeasi perioada, aproape 2,5 mil. euro. Sumele fac referire la investitiile in publicitatea pe canalele TV, presa scrisa si radio. Discounturile considerate sunt de circa 90% pentru TV, 50% pentru radio si 50% pentru presa scrisa, potrivit firmei de consultanta Media Hub. Clasamentul NewsIn AdRating va fi lansat la sfarsitul acestei luni si va curpinde, printre altele, topuri ale agentiilor de publicitate romanesti si ale principalilor advertiseri.

Top investitii nete in promovare 2007 (euro)

Advertiser

TV

Radio

Ziare

Reviste

Total

Heineken Romania

5.638.031

54.017

106.419

345.886

6.144.353

Ursus Breweries

4.275.901

66.020

393.425

194.174

4.929.519

InBev

4.244.367

69.863

206.167

249.442

4.769.838

European Drinks& European Food

1.691.179

39.270

50.108

3.315

1.783.872

URBB

2.163.179

166.706

25.028

145.052

2.499.965

Surse: Media Hub si Alfacont



Sugababes din nou in Bucuresti


Formatia Sugababes va sustine un concert la Bucuresti pe scena Orange PrePay Music Party. Petrecerea va avea loc marti, 3 iunie incepand cu ora 19:30, pe Complexul Sportiv Iolanda Balas Soter - baza sportiva de langa Stadionul National de Rugby Arcul de Triumf.

Sugababes sunt un trio format in 1998, castigator al BRIT Awards. Formula actuala le include pe Keisha Buchanan, Heidi Range si Amelle Berrabah. Numai in Marea Britanie Sugababes au vandut peste 5 milioane de discuri si au scos 21 de single-uri (6 dintre acestea au ajuns pe locul 1 in Marea Britanie), 6 albume si au avut mai multe piese de top 10

Clientii Orange PrePay care au activat planul tarifar PrePay Music isi pot ridica din orice Ora nge shop invitatia de doua persoane la PrePay Music Party.

In 2006, Sugababes a sustinut un recital in cadrul galei de decernare a premiilor muzicale MTV, care s-a desfasurat la Cluj Napoca.
Sursa : www.bestmusic.ro

vezi videoclip Sugababes - About you now

Adevar, minciuna si advertising de Jon Steel


Adevar, minciuna si advertising
Jon Steel

"Adevar, minciuna si advertising nu este numai o carte extraordinara despre account planning, este, in acelasi timp, o carte extraordinara despre advertising." - JANE NEWMANN, STRATEGIC PLANNING DIRECTOR, MERKLEY, NEWMANN, HARTY.

Scrisa de Jon Steel - director de account planning si vicepresedinte al prestigioasei agentii de publicitate americane Goodby, Silverstein & Partners - cartea "Adevar, minciuna si advertising" isi propune sa familiarizeze cititorii cu o fata mai putin cunoscuta a advertisingului si anume account planningul. Autorul prezinta campanii publicitare celebre, urmarind sa evidentieze importanta pe care account planningul o acorda intelegerii si acceptarii consumatorilor ca parteneri in procesul dezvoltarii advertisingului. Intr-un capitol de exceptie este prezentata povestea unei campanii de succes - Got milk? - fiind urmarita fiecare etapa a dezvoltarii respectivei campanii: brief-ul initial din partea clientului, cercetarea consumatorului, procesul de creatie, mergandu-se chiar pana la evaluarea rezultatelor dupa primii trei ani pe piata. Mesajul care razbate din paginile lucrarii este acela ca account planningul bine gandit determina eficienta in marketing si advertising, atat pentru agentii, cat si pentru clienti. In consecinta, aceasta este o excelenta carte despre advertising, despre planning si chiar despre relatiile interumane, esentiale nu numai pentru succesul comunicarii in advertising, ci si pentru o relatie profesionala productiva intre agentii si clienti.

Titlu original: Truth, lies and advertising. The art of account planning.

Cartea intr-un minut:


Jon Steel are o profesie cotata, conform studiilor, pe locul 25 din 26, ca grad de incredere, publicitarii fiind depasiti, ca grad de neincredere in profesie, doar de dealerii de masini. Cum isi exerseaza profesia in agentia sa, vedem in aceasta carte care are sanse sa devina pentru cititor ceea ce este advertisingul pentru autor. O persoana pe care o intalnesti la o petrecere, si cu care alegi imediat sa continui discutia, pentru ca o placi.

Click aici:
Adevarul despre Advertising


Publicitatea online – viitorul advertising-ului?

In cadrul Conferintei de la Londra – “IAB Engage 2005”, desfasurata pe 27 octombrie a.c. si avand ca tema “Internet versus Non-Internet Advertising”, fondatorul Microsoft, Bill Gates, a facut urmatoarea afirmatie: “The future of advertising is in the Internet.” In plus, Gates a previzionat si un termen: anul 2015. Sa fie oare adevarat?

Avand in vedere caracterul generalist al afirmatiei (se vorbeste despre piata la nivel mondial), este greu de facut o estimare. In prezent, cifrele arata cresteri considerabile si constante ale advertisingului online; Interactive Advertising Bureau (IAB) a dat publicitatii ultimele rapoarte: 10 miliarde USD la nivel mondial. Pentru Statele Unite, Pricewaterhouse Coopers preconizeaza ca in 2006, publicitatea online va atinge cota de 10% din totalul pietei de advertising prin diferitele medii, deja consacrate. Problema este cum stau lucrurile la nivelul Romaniei. Sunt dispuse companiile nationale sa investeasca in Internet?

Conform cifrelor publicate de ZDNet.com, piata de publicitate online a crescut constant inca de la inceputul anului 2003 si se asteapta ca pana la finalul acestui an sa depaseasca, pentru prima oara, suma de 10 miliarde USD, adica dublu fata de nivelul anului 2004.

Advertiserii au pompat aproape 3 miliarde USD in campanii online pe parcursul lunilor aprilie-mai-iunie, cu 26% mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent si cu 7% mai mult fata de primul trimestru al lui 2005. IAB si Pricewaterhouse Coopers au publicat drept cifra exacta 2,985 miliarde USD.

Site-ul Underclick.ro comenteaza cifrele. Astfel, piata de publicitate online se afla in al 10-lea trimestru consecutiv de crestere, cu un nou record in ultimul trimestru ca si cifra globala neta cheltuita pe publicitatea online. Publicitatea pe motoarele de cautare continua sa domine in aceste cifre, detinand un procent de 40% din cheltuielile efectuate.

Marketerii si agentiile au recunoscut Internetul ca fiind un mediu critic pentru atingerea audientei, precum si un mediu propice pentru promovarea brandurilor, care are si avantajul interactivitatii.

Tot la nivel mondial, publicitatea prin bannere a crescut cu 26%, putin mai scazut fata de publicitatea prin reclame text, cotate la o crestere de 27%, conform IAB. Alta mare crestere o au asa zisele sisteme de “referrals”, care au inghitit 347 de milioane USD, cu o crestere de 6%. Pe de alta parte, cea mai mare scadere o inregistreaza “programele de sponsorizare”, care sunt in declin constant de la un an la altul, atingand abia 57 de milioane USD.

Faptul ca in ultimii ani, Internetul a devenit un mediu tot mai accesat, explica aceste cresteri ale cifrelor rezultate din publicitate. Cu cat numarul de persoane care acceseaza Internetul pentru stiri, informatii, comunicare sau entertainment este mai mare, cu atat piata se dezvolta. Dar ce se intampla la nivelul Romaniei?

Revista Link a organizat luna aceasta, la Grand Café Galleron, o masa rotunda la care au participat greii industriei de publicitate online: Orlando Nicoara (General Manager NetBridge Investments), Calin Fusu (General Manager Neogen), Calin Rotarus (Online Sales Director ARBO media), Val Voicu (Marketing & Sales Manager iMedia), Vlad Stan (General Manager Vodanet), Ciprian Stavar (Interactive Media Director Vodanet Media), Alin Zainescu (General Manager Newmedia Agency), Dragos Dehelean (General Manager Selenis), Adina Vasilescu (General Manager Business Online), Madalin Matica (Director of European Operations DotCommerce) si Antonio Éram (Business Development & Strategy Manager DotCommerce). Scopul intalnirii a fost de a identifica stadiul actual al pietei, tendintele de evolutie si conceptia publicului consumator autohton asupra “New Media”. Conform cifrelor furnizate de principalii jucatori, piata romaneasca de publicitate online a depasit in 2005 pragul de 2 milioane de Euro. Insa, aceasta valoare reprezinta doar 0,02% din totalul spending-ului pe Internet la nivel mondial…

duminică, 25 mai 2008

Mercury360 partener exclusiv pentru CPM International

Mercury360 a devenit din aceasta luna partenerul exclusiv pe piata locala al CPM International, lider internaţional în servicii de field marketing (activitati de marketing in magazine, supermarket-uri, reteaua Horeca) şi sales development


“Vom avea cu siguranta de castigat datorita posibilitatii de a accesa expertiza valoroasa si verificata international a partenerului nostru. Această alianta aduce o nouă perspectiva activitatii noastre de field marketing si, cu siguranta, industriei locale de marketing si comunicare în ansamblu” spune Adrian Paculea ,Field Marketing Manager Mercury360.

CPM face parte din Omnicom, cea mai mare reţea internaţională de marketing şi comunicare şi este membru în Global Marketing Services, prima alianta internationala de agentii de marketing si comunicare din Europa, America de Nord si de Sud, Africa de Sud, China si Australia.

Mercury360 este o agentie integrata de consultanta de marketing si comunicare care a fost infiintata in 1993 si are o cifra de afaceri de peste 17 milioane de euro.

Printe clientii Mercury360 se numara Ursus Breweries, Coca-Cola, Nestle, H&E Reinert, Metro, Vodafone, Western Union, Kluth, L’Oreal si Dr. Oetker.

sursa: www.businessmagazin.ro

Sapte agentii romanesti la Festivalul de publicitate de la Cannes

Sapte agentii din Romania - Cohn & Jansen, Graffiti BBDO, Leo Burnett & Target, McCann-Erickson Romania, NextCap, Mercury si Proximity - au inscris lucrari la editia din acest an a Festivalului International de Publicitate de la Cannes. McCann a inscris cel mai mare numar de lucrari - sase: "Safety Opener" pentru Stella Artois si "Door Bell" pentru Campania impotriva discriminarii rasiale, la categoria print si outdoor si patru spoturi TV: "Wedding" si "Donkey" pentru MTV, "Missing Part" pentru ARAS si "Acordeonul" pentru Romani Criss.

Yahoo! vine la RoNewMedia

Darren Patterson, business development director în cadrul Yahoo! Europa, completează lista profesioniştilor internaţionali şi locali ce vor participa la prima ediţie a Romanian New Media Conference, eveniment organizat de revista Money Express, pe 29 mai, la Hotel InterContinental.

de Andreea Pavel

În contextul pregătirilor pentru lansarea portalului Yahoo.ro cu conţinut în limba română, participanţii la RoNewMedia pot afla care este strategia Yahoo! în România, potrivit organizatorilor. În plus, Darren Patterson, invitat al sesiunii despre internet şi publicitatea digitală, va vorbi despre return of investment în advertisingul online.

Potrivit informaţiilor din piaţă, varianta românească a Yahoo.ro va fi lansată în perioada august-septembrie. Planurile de extindere ale gigantul media pe plan local sunt susţinute de numirea recentă a lui Bobby Voicu în funcţia de community manager pe România.

Pe lângă reprezentantul Yahoo!, evenimentul va reuni o serie de specialişti internaţionali şi locali ce vor discuta în principal despre business-ul pe canalele digitale, de la strategii şi costuri la majorarea cotei de piaţă şi profitabilitate. Astfel, Leon Levitt, vicepreşedinte al diviziei Digital Media din cadrul Cox Newspapers şi profesorul Jo Groebel Director, director al Institutului Digital din Berlin vor vorbi despre profitabilitatea digitală, în timp ce sesiunea despre internet şi publicitatea digitală îi va reuni pe Val Voicu (AdEvolution), Mugur Pătraşcu (iLeo), Călin Rotăruş(ARBOinteractive) şi pe Petar Pavic(Europapress Holding din Croaţia). Printre cei care vor dezbate pe tema măsurarea audienţei online se numără Mircea Gheorghe (Starcom), Bogdan Gheorghe (Softpedia), Radu Ionescu(Kinecto), consultantul independent Doru Panaitescu şi Cristi Pârvan(Zed Digital). Robert J. de Heer (PubliGroupe), specialistul în marketing interactiv Jasper de Vreugt (MADS), Marian Costache(Motion Vision Communication), Melanie Shah (IFRA), consultantul britanic pe new media Danny Dagan şi Lucian Despoiu(Kondiment Group) încheie lista vorbitorilor.

Concomitent cu RoNewMedia se va desfăşura şi o expoziţie în care cei mai importanţi actori din piaţa de online, dezvoltatori, furnizori de soluţii web complexe, research online, aplicaţii software îşi vor prezenta oferta participanţilor. Evenimentul este organizat de Money Express şi va avea loc pe 29 mai, la Hotel Intercontinental.

Înscrierile au loc până pe 23 mai. Pentru confirmarea participării şi detalii suplimentare contactaţi organizatorii: evenimente@gruprc.ro.

Lenny Kravitz in Bucuresti - Iulie 2008!


Fenomen al muzicii "retro" rock şi desemnat in repetate rănduri "cea mai bună voce rock", Lenny Kravitz vine pentru prima oară in Romănia intr-un concert de promovare a celui mai nou album al său.


Vara anului viitor se anunţă a fi cu adevărat "fierbinte" in materie de concerte tari. Pănă la dezvăluirea line-up-ului B'ESTIVAL, Emag!c Entertainment confirmă un nou nume in programul pe 2008: Lenny Kravitz!


PREMIERÃ…. Artistul de culoare va susţine primul său concert din Romănia la data de 26 iulie 2008, pe Stadionul Cotroceni (Progresul) din Capitală. Evenimentul face parte din turneul mondial prilejuit de lansarea celui de-al optulea album din cariera lui Kravitz, "It Is Time For A Love Revolution", pe care solistul il va lansa in luna februarie a anului viitor. Lenny căntă cu aproape toate instrumentele pe primul său efort discografic din ultimii trei ani - material inregistrat in mai multe studiouri din Bahamas, Miami, Paris şi New York. Biletele pentru concertul Lenny Kravitz vor fi puse in vănzare in curănd pe www.myticket.ro şi in reţeaua magazinelor Diverta.


BEST ROCK VOCAL. Lenny Kravitz este unul dintre cei mai apreciaţi artişti rock din ultimii 20 de ani, atrăgănd atenţia incă de la debut printr-un stil inconfundabil - atăt vocal, imbinănd original influenţe soul, funk, reggae, hard rock şi folk, căt şi vestimentar.

Hituri de succes precum "Are You Gonna Go My Way", "If You Can’t Say No", "I Belong to You", "Fly Away", "American Woman", "Again", "Believe in me" sau "Dig In" i-au adus atăt aprecierea publicului, căt şi numeroase premii, printre care BRIT, MTV, American Music, Billboard şi Grammy pentru cel mai bun artist rock, patru ani la rănd, intre 1999 şi 2002.

De-a lungul intregii cariere, Lenny Kravitz a lansat opt albume (incluzănd o colecţie "Greatest Hits" care s-a dovedit a fi cel mai mare succes al său), văndute in peste 20 de milioane de exemplare in intreaga lume.

"It Is Time For a Love Revolution"

Ultimul disc Lenny Kravitz, "It Is Time for a Love Revolution", este mult mai "rock" decăt precedentul. "Am folosit mai multe microfoane de cameră şi mai multe efecte. Rezultatul este un sound mai crud, apropiat rockului - aşa cum este surprins in piese ce amintesc de hitul din 1993 - «Are You Gonna Go My Way»", spune el. Artistul işi dorea un dublu-album, insă nu a reuşit să-i convingă pe cei de la Virgin Records. "Aveam nevoie de mult material nou, in primul rănd pentru mine. Nu mai vreau să repet chestiile vechi. Trebuie să fii şi inspirat, altfel nu eşti decăt un afacerist", a mai spus Kravitz.

Răzvan Ionescu- noul redactor şef al ziarului Cotidianul


După mai mult de 15 ani de presă scrisă, acesta se alatură grupului de presă Realitatea-Caţavencu, în funcţia de redactor-şef al ziarului Cotidianul.

Razvan Ionescu se alătura grupului de presă Realitatea-Caţavencu, în funcţia de redactor-şef al ziarului Cotidianul. Acesta are o experienţa de peste 15 ani în presa scrisă din România, din care aproape 10 ani la conducerea editorială a unor publicaţii precum Evenimentul Zilei, Jurnalul National şi TV Mania.


“Îl urmăresc de mult pe Răzvan Ionescu şi ştiu că locul lui este la Cotidianul. Face parte din generaţia jurnaliştilor tineri cu o experienţă consolidată în managementul editorial. E omul care poate răspunde cu precizie noilor provocări pe care ziarul cititorilor de elită le va arunca în viitorul apropiat”, spune Doru Buscu, Director Editorial al ziarului şi membru al board-ului Realitatea-Caţavencu.

“Istoria sa, echipa, conceptul, relaţia cu publicul, reputaţia pe care şi-a construit-o, grupul căruia îi aparţine – toate acestea fac din Cotidianul titlul românesc cel mai pregătit să înfrunte, chiar să speculeze, revoluţia prin care trec ziarele de calitate din toată lumea. Faptul că e singurul ziar din segmentul de referinţă cu creştere absolută din 2005 până azi confirmă nivelul superior de adaptare. La fel şi performanţele ediţiei online. Aşa că provocarea pentru mine, din momentul în care mă alătur echipei de la Cotidianul, e subînţeleasă”, declară Răzvan Ionescu.

Câştigători la Olimpiadele Comunicării


Olimpiadele Comunicării, ediţia 2008, şi-a desemnat căştigătorii. 12 echipe au urcat pe scenă sub aplauzele echipelor concurente şi ale juriului.

Cea de-a VIII ediţie a Olimpiadelor Comunicării a ajuns la final. Vineri, 16 mai, la Palatul Parlamentului, a avut loc festivitatea de premiere a celor mai buni tineri aspiranţi la statutul de profesionişti în advertising, relaţii publice, comunicare instituţionala sau comunicare politică.

Aşadar, Adela Jansen, Director Executiv Resurse Umane, BRD Groupe Societe Generale a decernat premiile la proba de Comunicare Institutionala:
Premiul I – Echipa aardvark (Client - Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse)
Premiul II – Echipa SUN TM (Client - Agenţia Naţionala Antidrog)
Premiul III – Echipa Volksstumm (Client - Ministerul Internelor şi Reformei Administrative)

La proba de Relaţii Publice premiile au fost înmânate de către Ambasadorul României la ONU, Simona Miculescu:
Premiul I – Echipa Brain Pie (Client - Fundaţia Sensiblu)
Premiul II – Echipa Tease PR (Client - ABN AMRO Bank)
Premiul III – Echipa Juniors (Client - IMPACT SA)

De asemenea, Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs, JTI România a decernat premiile la proba de Comunicare Politica:
Premiul I – Echipa STEP UP COMMUNICATION (Client - Antonel Tănase, PNL)
Premiul II – Echipa NUKE (Client - Codruţ Sereş, PC)
Premiul III – Echipa ZOOM R-load-D (Client - Laszlo Borbély, UDMR)

Iar la proba de Advertising, Elena Şerban, Brand Manager Coca Cola România, a fost cea care a decernat premiile:
Premiul I – Panda (Client - ABN AMRO)
Premiul II – TeaM`Saga (Client - Dacia)
Premiul III - John o'Groat (Client - Realitatea TV)